Bu yazıyı okumadan önce "https://hakikatkitabiveifsalari.blogspot.com/2019/10/hakikat-plan-kitabnn-160-ve-devam.html" konulu yazımı;
Daha sonra ise http://birvedokuz.com/2019/10/hakikat-plani-elestiriye-cevap-bedenlenme.html linkindeki ilgili yazıma reddiyeleri okuyun.
Okuduysanız başlayalım.
1.) İDDİA: Reenkarnasyon değil bedenlenme.
1.) CEVAP: Reenkarnasyon
kelimesinin dilsel ispatını blog yazımda yapmıştım. Buna karşın
ısrarla bu kelimeye olan alerjinizi sunmanız tekamül sürecinde
bazı taşları yerlerine yanlış oturtmanızdan kaynaklanıyor
olabilir. Re-enkarnasyon=yeniden bedenlenme"dir. Kelimenin içeriğinde
"ruh" ile "göç" ile ilgili bir kavram yok.
Artık anlayın bunu. Başkalarının verdiği anlamları atın
zihninizden, kelimenin köküne bakın, lütfen. :)
2.) İDDİA:“Müminun
31-38 ayetleri arasında, o döngüde ki varlıkların bilinç
halleri, altını çizdiğimiz Müminun 33’te 3 ayrı
şekilde,
1)İnkâr
edenler (keferu),
2)Ahirete mülaki olmayı reddedenler;
Bu maddedeki varlık grubu Allah’ın varlığına inanan ama ahiret günü inancı olmayan (deist gibi), hem de din gününe inanmayan yani diliyle inandığını söyleyip, aslında inkar eden. Çünkü iman; dilden çıkan değil, kalpten gelendir. Dil ile söyleyip yaşantıda bunun tersini yapmak da vahiyde “ahirete mülaki olmayı reddedenler” olarak karşılık bulur.
2)Ahirete mülaki olmayı reddedenler;
Bu maddedeki varlık grubu Allah’ın varlığına inanan ama ahiret günü inancı olmayan (deist gibi), hem de din gününe inanmayan yani diliyle inandığını söyleyip, aslında inkar eden. Çünkü iman; dilden çıkan değil, kalpten gelendir. Dil ile söyleyip yaşantıda bunun tersini yapmak da vahiyde “ahirete mülaki olmayı reddedenler” olarak karşılık bulur.
3)Dünya
hayatında refah verilenler
olarak açıklanmıştır."
olarak açıklanmıştır."
2.) CEVAP: Yazıdaki niyet okuyuculuğunuza hayran kaldım. “Bu insanlar olsa olsa böyle inanç içerisindediler.” şeklinde
yazsaydınız bari. Ayetin devamında muhataplarca söylenen "a)Bu
sizin gibi beşerden başka bir şey değil. Sizin yediğinizden
yiyor, içtiğinizden içiyor. b)Eğer siz onun gibi bir beşere
itaat ederseniz muhakak ki hüsrana düşenler olursunuz.
c)Öldüğünüz, toprak ve kemik olduğunuz zaman sizin mutlaka
çıkarılacağınızı mı vaat ediyor? d)Heyhat. Heyhat size vaat
edilen şeye. e)O, sadece dünya hayatıdır. Ölürüz ve diriliriz.
Biz, beas edilecek değiliz." hangisi hangi grupça
söylenmiştir size göre? Bu sözlerin hepsi aynı kişilerce benzer
şekilde söylenmiştir.
3.) İDDİA: "Örneğin bu “eleştiri”yi yazan kişi neden Enam
60’ta bedenlenme düzenini anlatan “ölüm-beas” bilgisini
almak yerine, Müminun 15-16’da ahireti anlatan “ölüm-beas”
bilgisini alıp Müminun 37’yi açıklamaya çalışıyor?"
3.) CEVAP: Yorumunuzu okurken karnım yırtıldı. Durun, durun,
endişelenmeyin. Gülmekten :D
Aynı
sure içerisinde bir kavram birbirinin ardılı şekilde geçiyorsa
evleviyetle bu kelimelerin ilişkilerini aynı sure düzleminde düşünmek
zorundayız. Kaldı ki sadece böyle düşünmeyip birbiri ile
ilişkisini blog yazımda okuyabilen gözler için ispat etmiştim.
4.) İDDİA: Beas Kavramı Farklı Anlamlara Geliyor.
4.) CEVAP: Beas kavramının farklı anlamlara geldiğini ben de
yazmıştım. Boşuna bana diss atmaya çalışmayın. Göz ucu
yerine iki gözünüzle okusaydınız görürdünüz :)
5.) İDDİA: “Tüm bunlara ek olarak, 37.ayetin orijinal metninde “in
hiye illâ hayatüna” ifadesinde Hasr yöntemi kullanılarak
tekid(vurgu) yapılmıştır. Bu yöntemle birlikte, hayatın sadece
o bedende yaşamakta oldukları hayat olduğuna ve dünyada bundan
başka hayat yaşamayacaklarına inandıklarına vurgu yapılmıştır.
Ve ayetin başında “hiye” zamiri tekil kullanılarak,
inandıkları hayatın tekilliğine işaret etmiştir. Dolayısıyla
bu insanlar bedenlenme sistemine (birden fazla hayat)
inanmamaktadırlar.”
5.) CEVAP: Anlamakta zorlanmıyorum.
Anlıyorum ama karnımın dikişleri yine atıyor. Zira, “Dünya
hayatı”ndaki yaşamların tek bir yaşam gibi olduğu Kur’an
bilgisinde mevcuttur. 50.000 yıl için “1 gün”dür
lafzı sizi benimle aynı düşünceye ulaştıracaktır. “Hiye”
kelimesi döngü içerisindeki yaşamların aslında tekilliğine
vurgudur. Sizin de söylediğiniz gibi sekar simülasyonunda uyumakta
olan nefis için tek bir uyanıştır bu ve “hiye” denilen dünya
hayatıdır.
[Naziat:12] Dediler ki: "O zaman bu hüsranlı bir dönüştür.
[Naziat:13] Halbuki o, sadece tek bir sayhadır.
6.) İDDİA: "Bu kişi, kitabın 80.ayeti paylaşmadığını
söyleyerek bunun bir “gizleme” olduğunu “zannetmiş”,
ardından 80-81.ayetleri paylaşarak yanılgısını ve zanlarını
daha da ifşa etmiştir. Çünkü Müminun 81.ayette “Onlar
evvelkilerin(öncekilerin) söylediklerinin aynısını söylediler.”
buyrularak hem önceki döngülerde, hem de bu döngüde inkar edilen
“arz üzerinde yeniden dirilme sistemine” vurgu yapılmıştır."
6.) CEVAP: İddianızı anlamlandıramadım. Zira, önceki pasajın
Ad Kavmi ile ilgili olduğunu, bu pasajın ise genel bilgi sistemi
ile ilgili olduğunu yazmıştım. Aksini iddia etmedim. :)
7.) İDDİA: "23.ayette bilgisi verilen “Allah’ın bir ilim
üzere kendisini saptırdığı, kulağını ve kalbini mühürlediği
ve gözü üstüne bir perde çektiği” kimselerin, 24.ayette
dehri(zamanı) ilah olarak kabul ettiklerini görüyoruz. Böyle bir
insanın Allah inancı olabilir mi? Hayır. ...... Bu insanlar
23.ayette “ölürüz diriliriz” diyerek ahiret inançlarını
ortaya koyuyorlar. “Bu (hayat) dünya hayatımızdan başkası
değildir.” diyerek de, ömürlerini tek bedende zannettiklerini
görüyoruz."
7.) CEVAP: Paragrafı okuyup aradaki çelişkileri siz
bulun. Madem bu insanlar “zaman baba”ya iman ediyorlar. Ahiret
inançlarının kaynağı da “Zaman Baba”nın kutsal kitabı mı?
:)
8.) İDDİA: "Ayrıca bu insanlar Nahl 38’de Allah’a yemin
edecek kadar Allah inancına sahip insanlardır. Bir ifade ile hem
ahireti hem bedenlenmeyi inkâr etmeleri mümkün bile değildir."
8.) CEVAP: Az önce deistlerden bahsetmiştiniz. Sanırım deistlerin aslında bu ayetlere uyduğunu görüp göz ardı etmeye kalkıştınız. İnsanların çoğunun
bilmediği şey Allah’ın vaadidir. Buna aykırı tek biz söz
kullanmadım yazımda. Yüce Allah kitabında, “günümüzdeki
sistemsiz reenkarnasyona inananları, deistleri ve diğer birçok
kimseleri” örnek vererek açıklamalarda bulunmuştur. Bunu
siz de görüyorsunuz ama inkar yolunu seçiyorsunuz :)
Gerçeği bileceksiniz ve gerçek sizi özgür kılacak.
Hz. Fitne
Yorumlar
Yorum Gönder